Auto omamine või hoopis autorent?

Auto omamine või hoopis autorent?

Kuidas vältida autoomaniku pidevaid muresid – kohustused liisingufirma ees, auto remont ja hooldus, rehvivahetus, kindlustus ja ülevaatus. Kui auto ei ole just igapäevases kasutuses või sõidetakse sellega suhteliselt vähe, siis võib palju säästlikumaks ja muretumaks lahenduseks kujuneda hoopis auto rentimine autorendiga tegelevast firmast.

Vastab AT Rent autorendi juht Ingmar Havamaa:

Kas autorent võib olla kasulikum auto omamisest?

Autorent võib kujundega kasulikuks lahenduseks mitmel juhul. Autot rentides puudub kliendil tavaliselt pikaajaline kohustus, mis on tavapärane praktika liisingfirmaga koostööd tehes. Näiteks kui inimene kasutab autot vaid tööl käimiseks, puudub tal reaalne vajadus masina kasutamiseks nädalavahetustel. Või kui auto on vajalik vaid töövälisel ajal näiteks perega ringi liikumiseks või oma hobidega tegelemiseks. Paindlikud koostöövõimalused tähendavad eelkõige seda, et klient maksab vaid selle aja eest mil autot reaalselt kasutab. Kindlasti on suureks plussiks ka see, et kasutades rendiautot, kaob vajadus ise tegeleda auto hoolduse ja remondiga. Samuti hooldustööde planeerimine ning rehvivahetuse ja kindlustuse tegemine pole kliendi kohustus, kõige selle eest kannab hoolt autorendifirma. Linnainimeste jaoks pole kindlasti ka vähetähtsad auto parkimisega kaasnevad mured. Tihti on parkimine Tallinnas ja teistes suuremates linnades kodumaja ees raskendatud või siis hoopis tasuline teenus. Kui inimene masinat ei kasuta, pole ilmselgelt otstarbekas maksta eraldi veel seisva auto hoiustamise eest.

Probleem, millega keegi kokku puutuda ei soovi, kuid mis igapäevaselt liigeldes võib ette tulla on suuremad või väiksemad avariid. Tavaliselt tähendab liisinguautoga inimese jaoks see seda, et lisaks sündmuse fikseerimisele, tuleb autoga minna kindlustusfirma volitatud remonditöökoja juurde, kus antakse hinnang ja tehakse kalkulatsioon remonditööde osas. Peale seda tuleb oodata kindlustusfirma vastust, kas auto taastatakse või pole see enam otstarbekas. Varuosade tellimine, hilisemad remonttööd ja auto ootamine nõuab aega. See on see periood, kus inimene sõidukit kasutada ei saa. Autorendi puhul teeb kogu vajaliku töö ära rendifima ja klient saab omi asju ajada juba teise rendiautoga.

Kas ja kui kiirelt on kliendil võimalik saada kätte rendiauto?

Kui sul tekib vajadus kiirelt auto järele, siis rendiauto on sinust ühe telefonikõne kaugusel.

Tihti on autot tarvis kiiresti lühiajaliste projektide elluviimisel või ettenägematute sõitude planeerimisel. Oleme avatud tööpäeviti kella 9.00-18.00, kuid üritame alati klientidele vastu tulla ja vastavalt eelnevatele kokkulepetele väljastame sõidukeid ka väljaspool klassikalist tööaega ja vajadusel ka nädalavahetustel. Tavaliselt võtab paberite vormistamine aega ca 10 minutit, peale mida saab klient soovitud sõidukit ka kohe kasutama hakata. Väljaspool tööaega võiks ajakuluks sõltuvalt meie töötaja hetke asukohast Tallinnas kujuneda umbes üks tund. Üldjuhul on kõik meie rendiautod puhtad ja tangitud. See tähendab seda, et kui auto rentimise vajadus ei tule väga ootamatult, suudame reageerida kiirelt ja operatiivselt. Juhul kui masin ei ole kliendile üleandmiseks valmis, sõlmitakse üleandmise ja vastuvõtmise tingimused kokku eraldiseisvalt.

Veel mõne sõnaga, miks eelistada autorenti auto omamisele?

Inimesed ja nende vajadused on siiski väga erinevad, seega on väga raske anda ühest ja paikapidavat vastust. Aga kui ma peaksin tõesti mõne sõna või lausega autorendi eelised kokku võtma, siis ilmselt oleks need järgnevad:

Autorent on kiire, mugav ja soodne võimalus saada endale kasutusse kiirelt sõiduk. Juhi asjaks on sõita, meie hoolitseme kõige muu eest.